Köpvillkor

Betalning

Kortbetalning med Visa eller MasterCard via Klarna checkout.


Faktura 14-dagar 
Vi samarbetar med Klarna. När vi skickar din order får du en faktura på din e-postadress. Fakturan har en betalningstid på 14 dagar och det tillkommer ingen fakturaavgift. Om du har några frågor angående din faktura är du välkommen att kontakta Klarna på 08-120 120 10.

Klarna Konto 
Med Klarnas konto samlas dina köp under en månad på en faktura som kommer i slutet av följande månad.

Klarna villkor 
Om du väljer att betala med Klarna och vill veta mer, klicka in på www.klarna.se för att läsa mer om köpvillkoren.

Leveransvillkor

Alla våra varor levereras av PostNord samt DHL. Varorna levereras som paket eller varubrev. Leveranstiden på våra egentillverkade produkter är upp till 10 vardagar. Vi har tre olika fraktnivåer. 69 SEK, 99 SEK samt 149 SEK. Priset baseras på storlek och antal varor. Du ser din slutliga leveranskostnad i kassan. Försändelser som ej löses ut går i retur till Design By S.H efter 14 dagar, om detta sker så debiteras du som kund en avgift om 300 SEK för att täcka våra kostnader för transport och administration. Paket måste alltså hämtas på servicestället inom 14 dagar, annars returneras det, allt enligt DHL och PostNords nya regler.

Ångerrätt/Reklamation


Vänligen kontakta oss på info@designbysh.se innan eventuell retur.


Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal. Returer bekostas av dig som kund (gäller ej vid reklamation). Kunden skall returnera produkten i oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage.


Vid reklamation följer vi konsumentköplagen där reklamationsrätten är tre år. Under de första 6 månaderna ligger bevisbördan på säljaren (att bevisa ursprungligt fel), därefter övertar köparen bevisbördan.


Vid reklamation kontaktar du oss via info@designbysh.se. I mailet uppger du ordernummer samt fel/skada på varan. Vid en eventuell retur är det viktigt att varan förpackas på ett sådant sätt att den inte riskerar att skadas. Vi kontrollerar alla returnerade produkter noga och vid ett giltigt returärende står vi för frakten. Dagligt slitage är ingen giltig anledning till reklamation. Vid en eventuell tvist har Design By S.H som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Design By S.H förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig. Vid reklamation där kund ej begär ny vara ska Design By S.H återbetala ordersumman eller makulera fakturan inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits.


Personliga Produkter/Specialbeställningar

Öppet köp/ångerrätt gäller ej på personliga produkter/specialbeställningar, som exempelvis fasadsiffror med personlig text, nyckelringar och namnskyltar.

Vi ansvarar ej för skador som kan uppstå i samband med montering på dessa personliga produkter.


Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till Design By S.H via mail. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.

 Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

 Om skadan är synlig ska du anmäla detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören göra en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.




Returer skickas till:

Design By S.H

Mårdängsvägen 48

805 97 GÄVLE.




Kontaktinformation


Design By S.H

Organisationsnummer: 8808037587

info@designbysh.se

Mårdängsvägen 48

805 97 GÄVLE